''jag trivs bäst i öppna landskap''

Jag trivs bäst när havet svallar, och måsarna ger skri,
när stranden fylls med snäckskal, med havsmusik uti.
När det klara och det enkla, får råda som det vill,
när ja, är ja, och nej, är nej,och tvivlet tiger still.
Då binder jag en krans av löv, och lägger den runt närmaste sten,
där runor ristats för vår skull, nån gång för länge sen.
Jag trivs bäst när havet svallar, och måsarna ger skri.


-


4 månader på Lördag, de känns helt sjukt.
Omöjligt.

Det känns inte som om de va längesen vi satt på sjukhuset 5 dagar innan jul och du låg där, och bara låg..
Försökte prata, men de gick inte.
Och nu är de 4 månader sedan.

Låg och pratade med Fridha i Tisdags natt, om allt och ingenting.
Men sen började vi prata om Farfar och Pierre (Fridhas bror som dog 14/2-09). Vi låg och nästan lipade tillsammans och pratade om allt, alla minnen. Bra och dåliga.
Det kändes bra.
Jag älskar dig Fridha, och jag säger inte att jag förstår din sorg, men nästan.<3


-

Jag vill ha dig tillbaka Farfar
iloveu




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0